Jak jeść zdrowo?

4
2772

Marzysz o zdrowym stylu życia, ale nie do końca Ci to wychodzi? Zerknij na nasze wskazówki!

Wiele z nas marzy o tym pięknym ciałku. O nogach bez cellulitu i pięknym brzuchu. Brzmi super, prawda? Aby to osiągnąć, musimy zdrowo się odżywiać. To da nam nie tylko ładne, ale przede wszystkim zdrowe ciało.

1. Zacznij pomału. Nagłe odrzucenie niezdrowej żywności, może okazać się zbyt dużym szokiem. Na początku zrezygnuj z jednego produktu. Dla przykładu:  zamień pieczywo jasne na pełnoziarniste. Później zrezygnuj z kolejnej rzeczy (czekolady lub chipsów). Będzie to trwało dłużej, ale może się okazać, że będzie trwalsze i łatwiejsze do zrealizowania.

2. Znajdź swój indywidualny system. 5 posiłków? Niekoniecznie. Niedawno okazało się, że 3 posiłki w ciągu dnia, są równie korzystne. A może wolisz jeść 4? Decyzja należy do Ciebie. Próbuj i znajdź system, w którym Ty poczujesz się dobrze. To ma być styl życia! Całego życia, a nie tylko kilku miesięcy. Dlatego ważne jest, abyś dobrze czuła się z tym, co robisz.

3. Pij dużo wody. Nawodnienie jest bardzo ważne. Gdy pijemy za mało wody możemy czuć się słabo, nie mieć energii, być w złym humorze a nawet mieć niepohamowaną chęć na słodycze i nadmierny apetyt. Wypijaj 1,5-2 litrów wody dziennie. Pamiętaj, że dobrym źródłem wody są także owoce i warzywa.

4. Nie dosładzaj. Zrezygnuj z cukru do herbaty. Nie dodawaj innych słodzików. Miód jest zdrowszy, to prawda, ale nie zapominaj, że w wysokiej temperaturze traci swoje właściwości oraz ma dużo cukru. Oczywiście ta łyżeczka dodana do napoju, niewiele zmieni, ale chodzi o sam nawyk. Warto się go oduczyć.

5. Gotuj! Jedzenie przygotowane przez nas od podstaw jest zdrowsze. Ale nie tylko o to chodzi. Naucz się gotować smacznie. Nasze posiłki powinny być dobre. Kasza z sałatą? Naprawdę? Zapytaj sama siebie, czy to Ci smakuje. Jeżeli będziesz się zmuszać do jedzenia czegoś tylko dlatego, że jest zdrowe, to daleko nie zajdziesz. Nie lubisz kaszy gryczanej? Nie jedz jej na siłę. Przygotuj w zamian aromatyczne danie z inną kaszą lub makaronem pełnoziarnistym.

6. Nie wywieraj na sobie presji. To nie ma Cię stresować, ale dawać Ci siłę. Nie myśl ciągle o jedzeniu. Wcale nie musisz dokładnie wyliczać kalorii lub mikro i makroskładników, jeżeli jest to dla Ciebie udręką. Nasze zdrowie nie składa się tylko z fizycznych odczuć, ale także z naszej psychiki. Pamiętaj o tym!

Źródło tekstu: http://www.stylowkidlanastolatek.pl || Źródło zdjęć: http://ingredientsinc.net
PODZIEL SIĘ

4 KOMENTARZE

  1. Moim zdaniem posiłki gotowane na parze , dostarczają energii co przekłada sie na zdrowie. Dlatego jestem zdania że podstawowym garnkiem w kuchni powinien być dobrej jakości parowar.

  2. chciałabym kupic sobie zestaw naczyń tylko nie wiem jaki będzie najlepszy? duzo w internecie pisze się o naczyniach philipiaka ale gdzie moglabym je obejrzec?

  3. Czy mogłybyście dodać post o ćwiczeniach na „duży tyłek” ? ????
    Widziałam posty typu jak mieć płaski brzuch ale nic o tyłkach ????????

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here