Jak szybko zasnąć?

4
2992

W nocy przekręcasz się z boku na bok i nie możesz zasnąć? Mamy dla Ciebie kilka propozycji, które zapewnią Ci szybki sen.

Problem ze snem dotyka teraz coraz więcej osób. Niektórzy położą się na łóżku, przytulą do poduszki i od razu zasypiają, zaś inni przewracają się z boku na bok milion razy i nie mogą nawet zmrużyć oka. Spokojny sen jest niezbędny do zachowania zdrowia i regeneracji ciała oraz umysłu, dlatego przedstawiamy Wam kilka trików, które ułatwiają zaśnięcie.

Sposoby na szybkie zaśnięcie

Wymyślaj swoje scenariusze

Wyobrażanie różnych rzeczy czy sytuacji przed snem, pomoże Ci zmęczyć Twoje szare komórki. Zawsze chciałaś zostać piosenkarką? Pomyśl jak wyglądałoby wtedy Twoje życie. Możesz też wyobrażać sobie, że chłopak, który Ci się podoba, proponuje Ci spotkanie.

Zgaś wszystkie światła

Im mniej światła dochodzi do Twoich oczu, tym lepiej. Jeśli Twój pokój znajduje się od strony ulicy, to warto zainwestować w rolety. Pamiętaj, że również hałasy utrudniają zasypianie. Może warto zacząć używać zatyczek?

Ćwicz!

Przed snem zrób sobie trening. Pobiegaj lub poćwicz w domu. Nie dość, że zmęczy to Twoje ciało, to ułatwi Ci to schudnąć czy utrzymać szczupłą sylwetkę.

Zadbaj o świeże powietrze w pokoju

Jeżeli nie lubisz spać przy otwartym oknie (lub nie możesz, bo na dworze jest hałas), to codziennie przed snem wywietrz pokój choć przez kilkanaście minut.

Ostatni posiłek zjedz 2-3 godziny przed snem

Uczucie ciężkości, wzdęcia czy zgaga – to wszystko może przeszkodzić w zasypianiu, dlatego na kolację unikaj jedzenia tłuszczów i węglowodanów. Burczenie i ssanie w żołądku także nie sprawią, że szybko odpłyniesz w objęcia Morfeusza, dlatego staraj się jeść 2-3 godziny przed pójściem spać, ale jedz lekkostrawnie.

Wyrób sobie nawyki

Staraj się codziennie kłaść spać i wstawać o tej samej porze. Dzięki temu Twój organizm będzie wiedział, kiedy czas na sen i będzie na niego przygotowany.

Czytaj przed snem

To pomoże Ci się wyciszyć. Czasami dobrym sposobem jest czytanie książek, które nas nie interesują i po prostu nudzą – przy nich szybko możemy odpłynąć 🙂

Nie zwracaj uwagi na godzinę

Spoglądanie co chwile na zegar powoduje tylko Twój stres. Zaczynasz się tylko martwić, że już tak późna godzina i następnego dnia nie będziesz wyspana.

Pij ziołowe napary

Dwie godziny przed snem napij się rumianku, mięty czy melisy. Uspokoi to Twój organizm i  na pewno ułatwi Ci zaśnięcie.

Jeżeli nawet po zastosowaniu naszych porad masz problemy z zaśnięciem, udaj się najlepiej do specjalisty. Zaburzenia snu mogą być objawem mniej lub bardziej poważnych chorób, dlatego nie należy ich lekceważyć, szczególnie jeśli trwają przez dłuższy czas.

Czytaj także: Jak sen wpływa na Twoje zdrowie i urodę

Jak szybko zasnąć?

Źródło zdjęć: http://favim.com

PODZIEL SIĘ

4 KOMENTARZE

  1. Ojjj, z tym wymyślanie scenariuszy to się nie zgodze. Ja mogę marzyć godzinami! Chociarz przyznam i trochę racji. Mam koleżankę która niestety nie jest aż tak zachłanną marzycielką jak ja, ale mówi że na nią to działa cytuję : „tak po prostu i taśma się urywa” 😂

  2. mam ogromną prośbę.
    Czy mogłybyście dodać post co zrobić aby skrócić miesiączkę. Naprawdę by mi się ten post przydał jak i wielu innym czytelniczkom szczególnie w wakacje
    Pozdrawiam 🙂

  3. Co do ćwiczeń przed snem – ostatnia „aktywność fizyczna” 2-3 godziny przed snem. Jeśli zaczniemy biegać 15 minut przed pójściem spać, będziemy pobudzeni i nie zaśniemy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here