Poranny zestaw ćwiczeń

0
5559

Sprawdź nasze propozycje porannych ćwiczeń, które pobudzą Cię do działania!

Ćwiczenia o poranku dodadzą nam energii na cały dzień. Nie jest to trening, gdzie potrzeba dużo wysiłku, gdyż w ćwiczeniach tych chodzi raczej o pobudzenie organizmu do działania, a nie o zmęczenie. Pamiętaj, że rano nasz organizm jest jeszcze „zaspany”, więc zanim przystąpisz do ćwiczeń, rozbudź się dobrze, poprzeciągaj się, pochodź trochę.

1. Małe rozciąganie na początek. Połóż się na brzuchu, dłonie oprzyj o podłogę, na wysokości klatki piersiowej. Następnie wyprostuj ręce w stawach łokciowych, odchylając przy tym tułów z głową do tyłu. Zrób trzy powtórzenia, każde ok. 20 sekund.

2. Pajacyki. Nie trzeba tu już chyba tłumaczyć, jak się je robi. Na początek wykonuj to ćwiczenie przez 1 minutę, jednak systematycznie zwiększaj ten czas.

3. „Balansujący stolik”. Zacznij od pozycji wyjściowej (tzw. „stolika”), czyli kolana i dłonie usytuuj na podłodze. Następnie wyciągnij jedną rękę do przodu oraz wyprostuj przeciwną do niej nogę (np. prawa ręka i lewa noga). Wykonaj 10 powtórzeń na każdą ze stron.

4. Przysiady. Zwykłe, najzwyklejsze przysiady. Pamiętaj, aby kolana nie wychodziły przed linię stóp, mają one bowiem tworzyć kąt 90 stopni w zgięciu. Na początku zacznij od wykonania 20 powtórzeń, jednak stopniowo zwiększaj tą liczbę (np. co drugi trening zwiększaj sobie o 5 przysiadów).

5. Rowerek. Połóż się na plecach. Następnie podnieś lekko ugięte kolana do góry i zacznij ruszać nimi tak, jakbyś jechała na rowerze. Dla większego efektu zapleć ręce za głowę i unieś ją delikatnie do góry. Zacznij od 20 powtórzeń (z czasem zwiększaj tą ilość).

6. Skłony. Stojąc, staraj się dotknąć dłońmi podłogi. Następnie wyprostuj się z uniesionymi rękami nad głową. Powtórz 5 razy

Znacie więcej sprawdzonych ćwiczeń na dobre rozpoczęcie dnia? Podzielcie się z nami w komentarzach!

poranny trening

Źródło zdjęć: Pexels

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here