Sposoby na jesienną chandrę

0
2903

Masz dość wszystkiego i najchętniej nie wychodziłabyś spod kołdry, siedziała cały dzień z laptopem na kolanach, jadła ciastka i piła gorącą czekoladę? Sprawdź, jak poradzić sobie z jesienną chandrą!

Za obniżony nastrój jesienią odpowiada brak słońca, co powoduje, że nasz organizm produkuje więcej hormonu zwanego melatoniną (która odpowiada za senność i apatię) oraz mniej serotoniny (która zwana jest ,,hormonem szczęścia” i odpowiada za dobry nastrój).

Zadbaj o odpowiednią dietę. Jesienią, jak nigdy, mamy ochotę na coś słodkiego, jednak objadanie się czekoladą nie jest dobrym pomysłem, ponieważ powoduje ona zadowolenie tylko na chwilę, dlatego wciąż mamy ochotę na więcej. W związku z tym tyjemy, przez co jesienna chandra może zamienić się w prawdziwą depresję. Wprowadź do diety węglowodany złożone, które są wolniej przyswajalne niż cukry proste. Znajdziesz je warzywach, pieczywie pełnoziarnistym, naturalnych płatkach, musli, grubych kaszach, makaronie z mąki durum oraz warzywach.

Czytaj także: Jak oduczyć się jedzenia słodyczy?

Przyjmuj witaminy i minerały. Ich niedobór może być powodem obniżenia nastroju.

Witaminy z grupy B – łagodzą napięcie i dodają energii, zawarte są w: kaszach, rybach, ciemnym, pełnoziarnistym pieczywie, kiełkach zbóż i zielonych warzywach;

 Magnez – warunkuje odpowiednie działanie komórek nerwowych, zawarty w: różnych produktach zbożowych, nasionach dyni i słonecznika oraz orzechach;

– Kwasy omega – 3 – poprawiają pracę układu nerwowego i zmniejszają wahania nastroju, zawarte w: tłustych rybach morskich, oleju lnianym i orzechach włoskich;

Witamina C – jej niedobór zmniejsza naszą odporność, zawarta w: papryce, kiszonej kapuście, porzeczkach, cytrusach, herbacie z dzikiej róży oraz żurawinie.

Zmień swoje nastawienie. Zamiast w kółko narzekać, postaraj się zaakceptować rzeczy, na które i tak nie masz wpływu i postaraj się poszukać jakiś plusów. Długie wieczory dają możliwość nadrobienia zaległości książkowych i serialowych, a kakao w żadnej innej porze roku nie smakuje tak dobrze. Jeśli nie masz ochoty wychodzić z domu, zawsze możesz wykręcić się brzydką pogodą, a poza tym do Gwiazdki został już tylko miesiąc 🙂

Ciąg dalszy na kolejnej stronie:

Otaczaj się kolorami. Jesień nie musi być smutna i szarobura! Zacznij od zakupu kilku ciepłych swetrów – to na pewno poprawi Ci humor. Poza tym możesz również zmienić wystrój w pokoju na bardziej wesoły. Już nawet zmiana doniczek na kolorowe sprawi, że będziesz bardziej optymistycznie nastawiona do życia. Wybierz kolor: czerwony, różowy, żółty, zielony lub pomarańczowy.

Korzystaj ze słonecznych dni. Nasza polska złota jesień jest cudowna, dlatego, gdy tylko pojawi się słoneczny dzień, wyjdź na spacer! Pamiętaj jednak, żeby ubrać się ciepło, bo nie ma nic gorszego niż przeziębienie jesienią.

Wymień żarówki. To nie żart – jeśli w Twoim pokoju jest słabe światło, jesteś bardziej podatna na depresję. Ciemne klosze wymień na jasne, a żarówki na mocniejsze.

Ćwicz. Nie od dziś wiadomo, że wysiłek fizyczny uwalnia endorfiny, których jesienią mamy mało. Basen, siłownia czy ulubione zajęcia w fitness clubie, naładują Cię pozytywną energią.

Zrób sobie rozgrzewającą kąpiel. Jeśli tylko masz taką możliwość, wlej do wanny  rozgrzewających aromatyczne olejki (tymianek, sosnę, rozmaryn, jaśmin, lawendę, wanilię lub pomarańczę i zrelaksuj się! Udowodniono, że takie regularne kąpiele mogą nawet 4-krotnie podwyższyć poziom endorfin.

Myśl o wakacjach. Możesz zacząć planować wyjazdy na przyszły rok lub wspominać minione przygody. Warto spotkać się również w większym gronie znajomych – to na pewno poprawi Ci humor.

A Ty jak radzisz sobie z jesienną chandrą? Napisz nam w komentarzu!

jesienna chandraŹródło zdjęć: http://pl.pinterest.com

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here