Uzależnienie od papierosów – jak sobie z tym radzić?

0
881

Ktoś z Twoich bliskich pali, a Ty chcesz mu pomóc zwalczyć nałóg, lecz nie wiesz jak? W tym wpisie znajdziesz skuteczne porady, jak tego dokonać.

Osoby palące najczęściej twierdzą, że wcale nie są uzależnione i nie mają problemu z tym, aby rzucić. Niestety realia wyglądają nieco inaczej. Mówią, że to po to, aby się odstresować lub że palą tylko ,,do porannej kawki”, ale czy to prawda? Sprawdź, czy poniższe objawy występują u Ciebie, czy też u osoby z Twojego otoczenia.

#1. Powstrzymywanie się od zapalenia lub brak możliwości sięgnięcia po papierosa powodują większą irytację, rozdrażnienie lub niepokój.

#2. Wychodzenie podczas seansu w kinie, rozmowy w kawiarni, czy po prostu spotkania, aby zapalić.

#3. Chęć rzucenia palenia, ale niemoc, by zrobić cokolwiek w tym kierunku. Każda próba odstawienia, kończy się tym samym, czyli porażką.

#4. Zmniejszona wydolność fizyczna, szybsze męczenie się oraz tzw. kaszel palacza.

#5. Delikatnie zażółcona skóra, gałki oczne i zęby oraz nieświeży oddech.

Jak zwalczyć to uzależnienie?

SKUTKI PALENIA. Palenie może prowadzić do wielu chorób, takich jak nowotwory złośliwe płuc, krtani, gardła, a nawet jamy ustnej. Mogą występować także choroby układy sercowo-naczyniowego, choroby płuc. Prowadzi także do niepłodności, a u kobiet może wywołać do poronienie. Słyszy się o tym wszędzie, ale czy do każdego to dociera? Nie w takim stopniu, jak powinno. Właśnie dlatego warto usiąść i zastanowić się, czy jest sens truć siebie i osoby w swoim otoczeniu, aby tylko zapalić. Trzeba mówić o tym głośno i uświadamiać swoich znajomych, rodzinę, a przede wszystkim samego siebie (jeśli to my mamy problem).

TABLETKI NIKOTYNOWE. W wielu aptekach dostaniemy pastylki, które pomogą nam rzucić palenie, dzięki temu, że hamują one głód nikotynowy. Można spróbować przekonać się na własnej skórze, czy są tak skuteczne, jak przedstawiają nam to media. Prawdę mówiąc niektórzy mogą sobie poradzić nawet bez nich. Wystarczy dużo silnej woli, wsparcie ze strony bliskich i szczera chęć zaprzestania palenia. Tabletki mają nam tylko wspomóc rzucenie nałogu, nie zrobią tego za nas.

KSIĄŻKI I INNE ŹRÓDŁA. Warto zwrócić uwagę na książki, czy nawet wykłady, bądź filmiki umieszczane w Internecie, które mówią o uzależnieniu od tytoniu czy nikotyny. Komuś mogą pomóc, zainspirować go, a przede wszystkim zmotywować do tego, aby zacząć walczyć.

Oto kilka naszych propozycji:
– ,,Prosta metoda, jak skutecznie rzucić palenie” – Carr Allen.
– ,,Lubię palić, ale teraz chcę przestać. Jak rzucić palenie w 30 dni” – Jopp Andreas.
– ,,Żółty pies, czyli jak przestać palić bez silnej woli” – Brudzewski Julian.
– ,,Propozycja dla palacza, czyli jak pokonać nałóg” – Rodak Adrian.

POMYŚL. Usiądź i policz, ile wydajesz na papierosy miesięcznie, rocznie i ile już wydałaś odkąd palisz. Na pewno wyszła spora suma, którą można było przeznaczyć na zdecydowanie bardziej zdrowe i pożyteczne rzeczy, niżeli papierosy. Przypomnij sobie również, kiedy najczęściej masz chęć na papierosa. Przy porannej kawie? Kiedy widzisz, że ktoś obok też pali? W stresujących sytuacjach? Zastąp ten nawyk czymś innym! Gumą do żucia, lizakiem, a przy kawie zwykłym ciastkiem. Brzmi banalnie, ale może akurat znajdziesz, bądź wymyślisz coś dla siebie.

SZUKAJ POMOCY. Jeśli nie skutkuje nic z powyższych propozycji, może warto pomyśleć o specjaliście? W Internecie można znaleźć odpowiedniego fachowca, który z pewnością udzieli pomocy i zastosuje dobrane do Ciebie leczenie. Będzie to z pewnością bardziej skuteczne, a pierwszą myślą, po przebudzeniu nie będzie papieros.

Pamiętaj, że jest to bardzo czasochłonne i nie uda się tego zrobić z dnia na dzień. Potrzeba dużo pracy, siły i wytrwałości, a przede wszystkim motywacji, bo od czegoś trzeba zacząć.

Uzależnienie od papierosówŹródło zdjęć: http://pl.pinterest.com

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here