Chciałabyś zacząć zdrowo się odżywiać, ale nie masz pomysłu na posiłki, które mogłabyś przyrządzać? Przedstawiamy ci jadłospis na 5 dni z produktów, które są niedrogie i łatwe do zdobycia.

Dieta składa się z 5 posiłków dziennie, które powinniście spożywać co około 3 godziny. Nie jest to dieta typowo odchudzająca, tylko taka, która nie wyniszczy organizmu i pozwoli mu prawidłowo funkcjonować przez cały dzień oraz dostarczy wielu witamin i substancji odżywczych. Jedzcie wolno i pamiętajcie również o piciu 2 litórw wody dziennie. Na drugie śniadanie zaproponujemy Wam różne kanapki, bo wiemy że wiele z was chodzi do szkoły, a najszybszym i najwygodniejszym sposobem są kanapki.

Poniedziałek

I  Śniadanie – owsianka/jaglanka z owocami.

II Drugie śniadanie – ciemny chleb z twarogiem i szczypiorkiem+ jabłko.

Obiad – chude mięso, np. kurczak z sałatką grecką i kaszą.

Podwieczorek – garść różnego rodzaju bakalii, np. migdałów, żurawiny suszonej, moreli suszonych, pestek dyni.

Kolacja – sałatka np. grecka.

Wtorek

I Śniadanie – jajecznica z chlebem i kiełkami np. rzodkiewki.

II Drugie śniadanie – ciemny chleb z serem, polędwicą z kurczaka, pomidorami i sałatką.

Obiad – warzywa na parze, ryba i kasza.

Podwieczorek – sałatka owocowa.

Kolacja – omlet z warzywami.

dieta nastolatki

Środa

I Śniadanie – musli z jogurtem i owocami.

II Drugie śniadanie – ciemny chleb z awokado i pomidorem.

Obiad – zdrowe hamburgery.

Podwieczorek – marchewki z hummusem.

Kolacja – owsianka/ jaglanka z owocami.

Czwartek

I Śniadanie – jajka na twardo z z serkiem wiejskim, rzodkiewkami, pomidorami.

II Drugie śniadanie – ciemny chleb z twarogiem i szczypiorkiem.

Obiad – ciemny makaron spaghetti z sosem carbonara.

Podwieczorek – kawałek łososia z ciemnym chlebem, ogórkiem i sałatą

Kolacja – sałatka warzywna.

Piątek

I Śniadanie – jogurt naturalny z owocami i granolą.

II Drugie śniadanie – ciemny chleb z polędwicą z kurczaka, serem i sałatą.

Obiad – frytki z batatów, grecka sałatka i ryba/kurczak.

Podwieczorek – bakalie z jogurtem naturalnym i owocami.

Kolacja – omlet owocowy/warzywny.

Oczywiście możesz modyfikować i zmieniać dania, jeśli chcesz. To tylko przykładowy jadłospis, którym możesz się zainspirować.

Źródło zdjęć: Pexels

PODZIEL SIĘ

4 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here